70 Luzińska Wodna Drużyna Harcerska

Chorągiew Gdańska ZHP
Hufiec Wejherowo

Ogłoszenia

NEWSLETTER 2/2014

  1. W najbliższy piątek 11.04.2014 r. o godz. 17.15 Msza św. w Kościele MBR w Luzinie. Po Mszy św. Droga Krzyżowa ulicami Luzina. Obstawiamy jedną stację. Zatem zbiórka w pełnym umundurowaniu z beretami o godz. 17.00 przed kościołem. Na dowódcę zgrupowania i odpowiedzialnym za harcerski porządek wyznaczam dh drużynowego Sławomira Milewskiego. Na opiekuna zgrupowania wyznaczam dh Łosia. Harcerze i zuchy z Kębłowa i Strzebielina mogą uczestniczyć razem z nami-serdecznie zapraszam lub uczestniczyć w drodze krzyżowej w swoich miejscowościach - jeżeli jest to zgłoszone w parafii (uczestnictwo ustalają drużynowi). Odpowiedzialnym zawsze jest drużynowy-w Strzebielinie dh Wiktor Lubocki oraz zastępowa w Kębłowie dh Kornelia Paczoska wraz z opiekunami zastępu w Kębłowie – dh Bogdanem Meyer i dh Dawidem Gruba.

  2. W sobotę 12.04.2014 r. wyjazd wolontariacki samochodami z opiekunami do hospicjum w Pucku. Zaproszenie skierowane jest do zastępu zastępowych oraz do wędrowników i HS-ów starszych. Młodsi proszę to skonsultować w domu. Zabieramy ze sobą zgody od rodziców. Treść zgody w <<załączniku >>. Osoby, które są zdeklarowane wziąć udział w wyjeździe, w związku z ograniczoną liczbą miejsc, potwierdzają obecność do czwartku do godz. 22.00 u dh drużynowego Sławka Milewskiego. Wyjazd w sobotę 12.04 o godz. 11.30 spod GOK-u, powrót około godz. 18.30.

  3. Kieruję ogromne podziękowanie dla reprezentacji 70LWDH (dh Krzysia Miotk, dh Marcina Kryża, dh Marcina Pranczke) pod dowództwem dh Sławka Milewskiego oraz 6LSDH, a także do dh Tadeusza Lech i dh Ryszarda Gruby za godne reprezentowanie Hufca Wejherowo i Szczepu Luzino na uroczystościach w Piaśnicy.

  4. Kieruję także podziękowanie dla drużyny ze Strzebielina z drużynowym dh Wiktorem Lubockim oraz naszych wspaniałych gromad Zuchowych pod dowództwem dh Ireny Lubockiej za godne i owocne reprezentowanie szczepu na Dniu Ziemi na HBO Cedron w Wejherowie.

  5. Składam także podziękowanie dh Wojtkowi Szymańskiemu, dh Radkowi Gryczewskiemu, dh Kamilowi Meyer oraz dh Paulinie Richert z Kębłowa za udział w zbiórce pieniędzy na rzecz hospicjum. Zbiórka odbyła się przy zorganizowaniu przedsięwzięcia przez dh Krzysztofa Bober (dh Łosia).

  6. W przyszłym tygodniu wyjazd na uroczystości Misterium Męki Pańskiej. Proszę WSZYSTKICH o uczestnictwo. Jesteśmy tam co roku, tak jak na Drodze Krzyżowej ulicami Luzina.

Pozdrawiam Harcerskim

CZUWAJ!

phm. Mariusz Kryża

Zgody rodziców

Wszystkich harcerzy niepełnoletnich proszę o pobranie i wypełnienie przez obojga rodziców zgody na przynależność do ZHP. Proszę o dostarczenie do swoich zastępowych lub drużynowych - a Ci do dokumentacji drużyny. Sprawa bardzo ważna !!! Wypełniają od nowa WSZYSCY !!! niezależnie czy ktoś już wcześniej wypełniał - są zmiany w druku.

Zgodę pobieramy ze strony 70LWDH w dziale "Do pobrania - dokumenty"

UWAGA! - Składki

Wszyscy harcerze do końca września muszą opłacić składki. Dlatego proszę o wpłaty do swoich zastępowych - piony harcerskie w środę na zbiórce. Pozostali tj. HS i wędrownicy na sparcie lub w szkole zastępowym. Zastępowi wpłacają dh Rysiowi. Jest to podstawą niestety naszego działania - ponieważ jesteśmy w ewidencji ZHP oraz ubezpieczeni tylko wtedy, kiedy mamy opłacone składki. Proszę to sobie wziąć na poważnie i tak do tego podejść - odpowiedzialnie.

CZUWAJ!
dh Mariusz

Informacje - Spartakiada PUCK 2013

Wyjazd

Na spartę wszyscy jedziemy Autokarem z Luzina. Zbiórka w czwartek przy GOK-u o g.18.45 - zbiórka już w Autobusie, mamy przy sobie 28zł - 20 na spartę i 8zł za autobus-w jedną stronę. Powrót z rodzicami, bo się zapowiadają, że przyjadą.

POZOSTAŁE INFORMACJE:
Proszę żebyście spojrzeli na listy i przekazywali sobie w szkole, kto jedzie z kim w patrolach. Najlepszy podział zadań dla pionu harcerskiego wg listy podanej na FB:

1. Patrolowy - śpiewnik (wydruk wg przygotowanej przez Ciebie kolejności - każdy inną oraz oprawę)

2. Szanty - 2 dla całego patrolu i intrumenty (wydruk tekstów i ich nauka).

3. Wiedza harcerska i o morzu (latarnie polskie, porty, wody polskie - zatoki itp. oraz wiedza harcerska - historia, symbolika, główne postacie, szare szeregi)

4. Węzły 10

5. Turniej wiedzy o miejscu - Puck i okolice (wydrukować mapę i poznać miasto i okolice w tym szkoły, szpitale, kościoły, rynek, dworzec i inne główne miejsca, a z okolic np. nazwy miejscowości, gdzie co jest ciekawego itp.)


Ten podział zadań tylko w przypadku, kiedy patrol jeszcze tego nie dokonał. Jest możliwość zmiany miejsca, ale to dogadać muszą sami. Do środy zadania opanowane i muszą być wykonane.

Zabieramy ze sobą jeszcze prowiant na czwartek - kolację oraz na sobotę - śniadanie. Pozostałe posiłki dostaniecie na miejscu. Do jedzenia zabieramy menażki i niezbędniki. Zabieramy także coś ciepłego do ubrania, śpiwór, buty na zmianę, przybory do mycia - np. zębów, ręcznik, ciepłe skarpety, kurtkę i mundur, a przede wszystkim dużo dobrego humoru i gitarę-kto gra. Pieniędzy 28 zł (8zł płacimy w autobusie dh Sławkowi, 20zł w Pucku patrolowi zbiorą pieniądze i wpłacą organizatorom). Wyjazd o g.18.45 w czwartek spod GOK-u.

Uwaga!

W związku z pracami budowlanymi trwającymi w naszej hacówce musimy odwołać wszystkie zbiórki w tym tygodniu. Przekażcie wszystkim harcerzom taką informację. Proszę o podział na patrole na SPARTĘ i wybór patrolowych oraz opiekunów. Wszyscy jedziemy. Proszę zastępowych o przekazanie tej informacji zastępom sms-em.

Nie podchodzimy nawet do harcówki, bo teren jest odgrodzony. Zuchy w piątek na 17.00 w GOK-u do 17.45 - proszę przybocznych i drużynową o podesłanie wiadomości wszystkim rodzicom zuchów. Od przyszłego tygodnia już noprmalnie - tylko środa prawdopodobnie jeszcze będzie na "starej plebani" św. Wawrzyńca.

dh phm. Mariusz Kryża

Uwaga wyjazd w Bieszczady 22.07.2013 r

Trasa autokaru:
5:00 Luzino Kościół (pod starą plebanią)
5:20 Strzepcz (parking przy kościele)

Na obóz zabieramy:
1. Śpiwór
2. Menażkę
3. Sztućce
4. 2 pary obuwia (turystyczne w góry i trampki)
5. Klapki pod prysznic
6. Latarkę
7. Płaszcz przeciwdeszczowy
8. Kompletny mundur
9. Czapkę z daszkiem lub inne nakrycie głowy
10. Strój polowy do wyjścia do lasu
11. Polar lub ciepła bluza
12. Nie zabieramy telefonów! Można zabrać kartę telefoniczną do budki telefonicznej.
13. Karimatę
14. Kąpielówki /strój kąpielowy
15. Spray na komary i krem z filtrem UV
16. Mały plecak na wycieczki w góry
17. Prowiant na drogę (kategorycznie nie zabieramy jako prowiant chipsów i innych chrupek)
18. Osoby źle znoszące jazdę autokarem biorą w domu aviomarin (lub inny środek przeciwko chorobie lokomocyjnej)

pwd Tadeusz Lech

Newsletter 4/2013 z dn. 24.06.2013

1. Zaliczony kurs młodszych ratowników WOPR. Dziękuję uczestnikom za postawę i zaliczenie egzaminu w pięknym stylu. Słowa pochwały otrzymałem od prowadzącego instruktora: "takiej grupy jeszcze nie miałem - fantastycznie przygotowani: pływacko, opływani i przygotowani pod każdym względem także z technik ratownictwa". Nie zawsze mam okazję usłyszeć coś takiego. Myślę, że to zasługa naszej szkoły pływackiej.

2. Harcerska Szkoła Pływacka zakończona w tym roku. Spotykamy się od września.

3. Zakończenie roku harcerskiego - hufcowe 28.06.2013r. na HBO Cedron o godz. 18.00. Proszę, aby wszyscy, którzy mogą niech przyjadą z rodzicami na bazę i po zakończeniu z nimi powrócą.

4. Spotkanie całej kadry hufca 26.06.2013r. o godz. 18.00 na HBO Cedron. Proszę naszych drużynowych, przybocznych, dorosłych instruktorów na to spotkanie. Omawiany będzie min. przyszłoroczny kalendarz imprez - to bardzo ważne.

5. Spotkanie rodziców w sprawie wyjazdu do Pucka - obóz żeglarski w środę o godz. 19.00.

6. We wtorek o godz. 17.30 ostatnie zaliczenie kursu zastępowych.

phm. Mariusz Kryża

Zebranie rodziców

W poniedziałek 17.06.2013r. o godz. 20.00 odbędzie się spotkanie rodziców w sprawie obozu - HAL Bieszczady 2013 w harcówce w Luzinie